Best of the Northern Territory: Kakadu NP - Reisverslag uit Kakadu, Australië van Lennart Sluijter - WaarBenJij.nu Best of the Northern Territory: Kakadu NP - Reisverslag uit Kakadu, Australië van Lennart Sluijter - WaarBenJij.nu

Best of the Northern Territory: Kakadu NP

Door: Lennart

Blijf op de hoogte en volg Lennart

11 September 2014 | Australië, Kakadu

G'day everybody,

Hier weer een bericht vanuit down under. Ik geniet nog steeds volop van het Australische leven. De winter loopt ten einde, de dagen worden langer en de zon laat zich steeds vaker zien. Op dit moment verblijf ik in Mildura, Victoria waar de winters vrij koud zijn en de zomers broeiend heet. De laatste weken is het precies goed wat volop bbq's betekend. Wat heb ik dat gemist zeg in de winter! Ik werk voor BMW/Toyota Mildura, het werk is OK en de collega's zijn super. In het weekend gaan we regelmatig camperen of anders een biertje doen in het lokale fenomeen: The sandbar.

Darwin
Na de legendarische Gibb river road achter ons te hebben gelaten kwamen we aan in Darwin. Dit tropen stadje ligt in het meest noordelijke gedeelte van Australie genaamd: the top end. Darwin is een klein plaatsje waar op de mitchell st. en mindle beach niet heel veel te beleven valt. Mitchell st. is de hoofdstraat met diverse leuke barretjes en restaurants. Het leuke aan Darwin was dat ik diverse bekende tegen kwam van Perth en.... jaja Moerkapelle! Na een week op een boerderij vertoefd te hebben met Kenneth en Greet stond ik dan op Darwin domestic airport. En daar was ze!, Hanneke! Heel bijzonder om een bekend gezicht te zien na acht maanden! Hanneke een vriendin uit Moerkapelle die ook op rond reis was door Australie had een vlucht vanuit Cairns naar Darwin genomen! Heel gaaf!

Zonder verdere plannen reden we richting de stad. Al gauw hadden we besloten de komende dagen een roadtrip te maken. Darwin mag dan wat saai zijn, de omgeving daar in tegen is schitterend! Litchfield NP met zijn imposante watervallen en tropisch regenwoud of Kakadu; volgens velen The highlight van de NT! beide had ik bezocht op mijn weg naar Darwin.

Kakadu
We besloten Kakadu NP te bezoeken. Als grootste national park van australie heeft kakadu veel te bieden. Het is beroemd vanwege de diversiteit in zowel planten als dieren. Je vind hier tropisch woud, wet en woodlands waar je kangoeroes, zout/zoetwater krokodillen, buffels, emu's etc kunt vinden.

Mary river billabong
Na zo'n 400 km rijden en onderweg nog even gestopt te hebben bij een roadhouse om een mate van Perth gedag te zeggen kwamen we aan bij Mary river Billabong. Een perfecte plek om even de benen te strekken. Na een tijdje rondgelopen te hebben gingen we richting de Merl camground om onze eerste nacht door te brengen. Onder het genot van een biertje onder een hemel met ontelbaar veel sterren, Wat een onbeschrijfelijk gevoel van vrijheid!

Ubir
De volgende dag waren we redelijk op tijd uit bed voor een lange dag.
Na een ontbijtje en de tent opgeruimd te hebben vertrokken we richting Ubirr art site. Hier vind je de oudste en best bewaard gebleven Aboriginal rotsschilderingen. Heel interessant om te zien en alle verhalen te lezen over de mythische figuren die staan afgebeeld. Vrij gauw kwamen we een Aboriginal ranger tegen die ons een soort tour gaf. Hij vertelde over de verhalen die de schilderingen vertellen, de planten en waarvoor deze gebruikt worden. Aan het einde kwamen we uit bij een viewpoint vanwaar je een prachtig uitzicht hebt over de wetlands van Arnhem land.

Gunlom Falls
Een van de must do's van Kakadu is wel de 85 meter hoge Gunlom falls.
Na een steile klim kom je aan in een ware oase. Het speciale aan deze plek is dat je kan zwemmen aan de bovenkant van de waterval terwijl je geniet van een werkelijk spectaculair uitzicht!

Diverse hikes, viewpoints en billabongs verder was het weer tijd om terug te gaan naar Darwin. Hanneke om richting nieuw-zeeland te vertrekken en ik om nog wat geld te verdienen. Na nog wat op Mindle beach gechilled te hebben was het tijd om afscheid te nemen. Tjaa... dat is ook reizen! misschien wat te kort maar wat een fantastische dagen in een fantastisch land!

Het land, de mensen, de kampvuren, het avontuur en de fenomenale plekken. wat ga ik dit missen!

Tot binnenkort Nederland!

Lennart

• 11 September 2014 - 16:04

Jan:

Hoi Lenn,

Geniet nog een poosje daar maar denk niet te min over Nederland.
    Ik las dat je het leuk vond om een Moerkapellenaar tegen te komen, nou ik kan je vertellen we hebben hier alleen maar Moerkapellenaren dus ook iets om naar uit te kijken.
    Nederland is ook zooooooo mooi man. tis hier ook echt genieten!
    Elke dag zon! Bomen beginnen te kleuren voor de herfst, tis hier ook gewoon prachtig.
    Elke dag weer genieten van prachtige zonsopgang en zonsondergang.
    Gewoon een dak boven je hoofd niet iedere dag tent opzetten, gewoon een fornuis om op te koken, geen geknoei met een vuurtje of bbq...

Enne je heb vast nog wel foto's en film om de herinnering levend te houden.
    gr
    Paula en Jan.

• 13 September 2014 - 22:04

Eline:

Prachtige foto's weer. Geniet er nog een poosje van he.