East coast!! Melbourne - byron bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Lennart Sluijter - WaarBenJij.nu East coast!! Melbourne - byron bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Lennart Sluijter - WaarBenJij.nu

East coast!! Melbourne - byron bay

Door: Lennart

Blijf op de hoogte en volg Lennart

29 September 2014 | Australië, Byron Bay

East Coast:

Hallo allemaal! Hier is weer een verslag(je) vanuit down under. Op dit moment ben ik op weg van Melbourne naar Cairns ofwel East coast. Zoals jullie weten ben ik bijna aan het einde van mijn Australië en het begin van mijn Nederland avontuur. Ik heb in mijn blog de doorkruising van het land (Darwin - Adelaide) overgeslagen omdat ik nu liever up-to-date blijf. Maar hij komt er zeker nog aan! Bedankt voor alle reacties van de voorgaande blogs er leuk om te lezen!

Mildura: Na ongeveer 2,5 maanden in het binnenland van Victoria gewerkt te hebben was het tijd om te vertrekken. Met nog 7 weken over van m'n Australische working/holiday visa en de Oostkust in het vooruitzicht vertrok ik uit Mildura. De 7,5 uur lange rit richting de kust neemt je mee door het echte country style Australië. Groene heuvels vol schapen, Ranches en boerderijen is wat je voornamelijk tegen komt. Na een lange dag rijden zag ik eindelijk het blauwe water opdoemen. Wat had ik hier naar uitgekeken! Warrnambool een oud walvisvaarders plaatsje is het einde (of het begin) van de great ocean road.

Great Ocean Road: Bekend als een van de mooiste kust wegen van de wereld kan je de G.O.R. Natuurlijk niet overslaan. Rechtstreeks naar Melbourne zou de tocht zo'n 6-7 uur duren. Echter deze omweg was zeker de moeite waard. De slingerende kust weg neemt je mee door een adembenemend landschap. Afwisselend van stranden tot stijle rots partijen, woodlands tot regenwoud is deze weg geen moment saai te noemen.

Twelve Apostles: De bekende plekken als Islands bay en twelve apostles mag je zeker niet missen. Zodra ik de parkeerplaats van Islands bay op reed begon het al een beetje te schemeren. Al voor dat je bij de baai aankomt hoor je de golven met volle kracht op de rotsachtige "eilandjes" beuken. De steile rotsen staan mooi in contrast met de blauw witte golven die er tegen aan slaan. De zon begon al onder te gaan dus moest ik weer door. Na een half uurtje langs de kust gereden te hebben kwam ik aan bij de bekendste plek van de G.O.R. Twelve apostles worden de rotspilaren genoemd die een schitterende uitzicht geven. Ik kwam precies op tijd aan. De ondergaande zon met z'n vele kleuren op de achtergrond zorgde voor een mooie afsluiter van de dag.

Apollo bay: vrij gauw na Twelve apostles gaat het rotslandschap over in bergen met rainforest. Ontelbare haarspeldbochten en golvende wegen dwars door het inmiddels al donkere regenwoud vroegen het nodige van m'n concentratie. Op een haartje na wist ik een Koala te ontwijken die had bedacht dat het midden van de weg wel een goede plek was om wat te eten. Eindelijk na een uurtje kwam ik aan in Apollo bay. Vrij gauw vond ik hier een hostel en meteen een travel mate naar Melbourne. Curtis een local besloot met me mee te komen naar Melbourne. gauw ging ik slapen, ik had er een lange dag op zitten met ongeveer 12h rijden.

Melbourne: De volgende ochtend werd ik wakker in m'n kamer met uitzicht op zee. Vandaag zou ik naar Melbourne rijden. Na onderweg nog een aantal stops gemaakt te hebben op aanraden van Curtis, Zoals grey river road waar een flinke populatie koala's zit kwamen we aan in Melbourne. Na op 2 dagen in Adelaide na maanden niet in de stad te zijn geweest was het wel even wennen. Melbourne een flinke stad met een paar miljoen inwoners is toch wel even wat anders als wat ik tot nu toe van Australië gezien had. Melbourne is een mooie stad met veel leuke barretjes, live muziek en cultuur verdeeld over de diverse suburbs. De sfeer die hier hangt is heel aangenaam. Binnen een uur stond ik een biertje te drinken met zogezegd wildvreemde bekende op een bierfestival in de oude gevangenis.
De volgende dag had ik lang naar uitgekeken. Ik had afgesproken met m'n belgische vrienden Kenneth en Greet. Voor de zoveelste keer zaten we weer met elkaar als vanouds op weer een compleet andere plek. De hele dag hebben we Melbourne verkend. Helaas vertrok ik de dag erop alweer. 'S ochtends nog een bbq op het strand en toen was het weer tijd om gedag te zeggen.

Sydney: Rond het einde van de middag vertrok ik met mijn nieuwe travel mates uit Melbourne met als einddoel: Sydney! Na een jaar lang uitkijken was het dan zover. Ik had al veel verschillende verhalen over Sydney gehoord. Vaak word het vergeleken met Melbourne en word het bestempeld als te groot en minder leuk. Ik was benieuwd! Na nog een korte stop in de hoofdstad Canberra waar niet veel te beleven valt reden we door naar Sydney.
Zodra je Sydney binnenkomt rijd je tussen de enorme wolkenkrabbers met het verkeer dat aan alle kanten voorbij raast. En ja wat doe je als je voor het eerst in sydney bent?! Juist een ritje over de enorme Harbour bridge. Meteen zie je ook het opera house wat heel mooi uitsteekt. In het hostel aangekomen ging ik meteen naar bed om de volgende dag vroeg op te staan en de toerist uit te hangen.
Vroeg stond ik op om de stad in te trekken. Na een Breaky met de andere 2 ging ik mijn eigen weg. Beneden in het hostel kwam ik Amy tegen die ik kon van Mildura, meteen afgesproken om 's avonds wat te gaan drinken. zo gezegd zo gedaan. Als eerste liep ik de lange George st. uit richting het Opera house. Hierna liep ik over de Harbour bridge om dat je aan de andere kant van de rivier een prachtig uitzicht hebt over zowel de brug als het opera house en de Sydney kermis natuurlijk. Heel wat kilometers lopen later was ik weer terug in het hostel. Sydney valt wat mij betreft niet te vergelijken met Melbourne. Het is een heel ander soort stad, maar doet wat mij betreft zeker niet onder voor Melbourne.

Coves harbour: na de gasten afgezet te hebben ging ik richting New Castle om m'n nieuwe reisgezelschap op te halen. Na Sietske m'n Nederlandse reisgenoot opgehaald te hebben gingen we richting Coves Harbour. Nog een stuk hiervoor hadden we een mooie plek om te wild kamperen. De volgende dag kwamen we aan Coves Harbour. Hier is een Nederlands miniatuur dorp waar je als nederlanders natuurlijk niet voorbij kan gaan. Met nagemaakte gebouwen als het Goudse stadhuis en de dom toren waan je je heel even in Nederland. En ze hebben kroketten! Zeker een aanrader!

Byron bay. Op dit moment zit ik op het strand van Byron bay te schrijven. Vanochtend werden we wakker op 7 mile beach in Byron bay. Alleen een matje en een slaapzak en een kampvuur, heerlijk! Rond half 6 reden we richting de vuurtoren vanwaar je een prachtig uitzicht hebt over de baai. Overal in de baai zie je dolfijnen en even later kwamen er ook nog walvissen langs cruisen! Echt een hele mooie plek. Toen we even later ontbijt hadden zag ik opeens weer een bekende; Kenny die ik al eerder compleet aan de andere kant van het land was tegen gekomen! Wat is de wereld toch klein! Leuk al die mensen die je nog eens tegen komt. Morgen vertrek ik naar Goldcoast en daarna Brisbane.. Binnenkort meer over het laatste gedeelte van mijn Australië avontuur.

bedankt voor het lezen en tot over een paar weekjes Nederland!

Groeten Lennart



  • 29 September 2014 - 08:08

    Jan:

    Hoi Lennart,

    Weer een mooi verslag, door al je verslagen ben ik heel wat te weten gekomen over Australië.
    Geniet nog de laatste weekjes, en mooie (duik)vakantie!

    Gr uit het altijd mooie Moerkapelle waar we genieten van een heerlijke nazomer 22 graden vandaag!
    Paula en Jan

  • 29 September 2014 - 08:56

    Lennart Sluijter:

    Hallo Jan,

    bedankt voor de reactie. Gaan we zeker doen. Ik hoop dat die nazomer nog even stand houd dan, zou lekker zijn.

    De rest van de fotos komen eraan zodra ik weer internet heb. Word op dit moment de bibliotheek uitgezet omdat het sluitings tijd is :P

    Groeten Lenn

  • 29 September 2014 - 12:51

    Eline:

    Mooi verhaal weer. Tjonge wat een belevenissen.
    Fijn vervolg van je reis.
    Ik kijk uit naar je volgende verhaal en foto's.

  • 29 September 2014 - 17:51

    Ad:

    He Globetrottert,
    Stiekem weg heb je al aardig wat gezien van dat vijfde continent, daar ergens beneden-onder.
    Leuk om alles weer mee te kunnen lezen. Gave foto's weer. Zien er naar uit om straks alle verhalen 'live' aan te horen. Geniet er nog even van,

    Pap(oe)a

  • 30 September 2014 - 13:13

    Han:

    Gaaf weer wat van je te lezen en herkenbaar

  • 30 September 2014 - 20:32

    Marnix:

    Jammer dat het er bijna op zit zeg. Wel weer een mooi verslag, deels herkenbaar. Vooral dat er in Canberra geen r**t te beleven is trouwens...

  • 01 Oktober 2014 - 04:49

    Lennart Sluijter:

    Hallo Allemaal! De resterende foto's zijn toegevoegd bij dit reisverslag..! enjoy!

  • 01 Oktober 2014 - 04:56

    Lennart Sluijter:

    Heej Pap en mam... bedankt voor de leuke reacties! De foto's staan er ondertussen bij toegevoegd. Tot over 4,5 weekjes (denk ik)

    haa Han, Van waar was je begonnen? Melbo of Sydney? Heb je de foto's al uitgezocht? Binnenkort weer even de herrineringen van Kakadu ophalen.. ;)

    @ marnix, Bedankt voor je leuke reactie weer, De herrineringen komen weer boven zetten, leuk ;) Canberra was niks te beleven, Maar gioed je kan natuurlijk niet de Capital Territoy state overslaan... Inderdaad jammer dat het bijna over is, nog steeds prima naar m'n zin hier. Op naar het volgende avontuur. Groeten aan de gasten van Breeman..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lennart

Welkom op mijn reisprofiel, De komende tijd hoop ik jullie zoveel mogelijk up to date te houden van mijn reis naar Australië.

Actief sinds 27 Okt. 2013
Verslag gelezen: 576
Totaal aantal bezoekers 15458

Voorgaande reizen:

08 November 2013 - 08 Mei 2014

Going down under

Landen bezocht: