Perth - Broome (deel 2) - Reisverslag uit Broome, Australië van Lennart Sluijter - WaarBenJij.nu Perth - Broome (deel 2) - Reisverslag uit Broome, Australië van Lennart Sluijter - WaarBenJij.nu

Perth - Broome (deel 2)

Door: Lenn

Blijf op de hoogte en volg Lennart

05 Juni 2014 | Australië, Broome

Hello everybody!

Hier dan weer een verslag vanuit de andere helft van de wereld. Nu vanuit Darwin (NT) Northern territory. Ik ben hier na ongeveer 7 weken onderweg te zijn geweest aangekomen. Momenteel verblijf ik op een boerderij in Palmerston zo'n 25 minuten van Darwin. Ik werk hier 5 dagen met m'n belgian mates Kenneth & Greet. Ik heb met hun zo'n 4 maanden in Perth gespendeerd. Onderweg heb ik niet veel gelegenheid gehad m'n blog te typen aangezien hier bijna nergens bereik was laat staan internet.

Exmouth - Whaleshark tour!

In mijn laatste verslag vertelde ik dat de whaleshark tour niet door ging vanwege de enorme regenval. Gelukkig zaten we 2 dagen later alsnog op de boot. Supervriendelijke boot crew, relaxte ruime boot en goed eten. echt een aanrader! Het duurde een aantal uurtjes maar toen konden we eindelijk het water in. De eerste whaleshark was zo'n 25 meter diep en alleen gids wesley en ik zagen hem. De volgende ronde was het echt raak. een flinke whaleshark kwam op zo'n meter van ons vandaan langs gezwommen. rustig en majestueus kwam deze gigant langs gecruised.
Prachtig! Ik was blij dat ik m'n onderwater camera bij me had! Eind van de middag was het weer raak, dit keer een nog veel grotere whaleshark en weer vlakbij. Deze had de grote van een stadsbus. zelfs ik met m'n 2 meter voelde me klein vergeleken bij deze enorme vis! Een super gave ervaring.. Een dag die ik nog lang zal herinneren.

Karajini national park

De volgende dagen vervolgde we onze reis via Karratha landinwaarts richting Karajini national park. Dit is een van de beroemdste nationalparks van WA. Dit is zeker de ruim 1300 km omweg waard. onderweg zie je vooral roadtrains met 4 aanhangers die af en aan naar de mijnen rijden, en de ontelbare jute's (pick-ups) van de miningcompanies. Qua wildleven ontelbaar veel koeien en kangoeroes, roofvogels, sandmonitors en af en toe een dingo. Na de lange reis met onderweg wildkamperen kwamen we aan in Tom price. Dit stadje leeft van de mijnen, werkelijk alles wat hier gebeurt heeft met de mijnen te maken. Wij ondertussen ook wel geïnteresseerd boekte een tour naar een mining camp. De volgende dag gingen we met een helm en safetygoggles de bus in richting een mining camp van Rio Tinto. Erg interessant om al die dumptrucks en mining equipment te zien. enorme afgravingen en verwerkingsbedrijven, schitterend!

De dagen hierna verkende we het Karajini national park. Een schitterende plek in de outback. enorme gorges vol wildleven, watervallen, pools etc. te veel om op te noemen.een aantal flinke hikes gedaan door de ruige rots gebieden. af en toe flink klimmen, spiderwalks, langs watervallen, zwemmen door pools. zeker niet altijd makkelijk. maar je ontdekt plekken waar je bijna geen mensen tegen komt. Ultimate freedom!

Broome - 80mile beach

Op onze weg richting Broome passeerde we Port Hedland, een industriestad met enorme treinen van meer dan 2,5km lang (langste in de wereld) een nacht sliepen we vlakbij het spoor omdat we geen andere keus hadden. Ik heb de nacht treinen geteld, het waren er 7! Niet veel slaap dus maar wel mooie foto's! Wat later kwamen we aan bij 80 mile beach. een prachtig breed en lang strand wat van port hedland tot Broome reikt. Bizar mooie zonsondergangen, goed te combineren met een koud biertje en een kampvuur! Hier ontmoeten we een aantal fransen. 1 was Kenny, het was zijn verjaardag en hij vroeg ons om het met hem te vieren. Dus na 100km rijden waren we op een rest area met een groepje mensen. Ook wel eens gezellig.

Broome - Cable beach

En jawel daar waren we dan! Broome onze eindbestemming. Dit leuke stadje heeft een van de beste stranden van australie, Cable beach.
Het is er erg layback en de mensen zijn heel aardig. elke avond bbq'n, chillen op het strand, enzovoorts! We zijn hier 4 dagen gebleven. Sabrina vloog later in, ettiene kon helaas niet komen. Het einde van een onvergetelijke trip, en meteen het begin van een nieuwe!

Ik hoop dat jullie het nog steeds lezen, en ik vind de reacties erg leuk.
Binnenkort de rest van mn reis naar Darwin. en Guess what, more is yet to come. Waarschijnlijk rijden Kenneth en ik volgende week naar Adelaide (SA) dat betekend van het noordelijkste punt naar het zuidelijkste dwars door de outback via Alice-springs en Uluru naar beneden. I'll keep you updated!

Greetings from Crocodile country, greetings from the Territory!

Lenn


  • 05 Juni 2014 - 18:27

    Marnix:

    Gave reis (weer) voor de boeg Lennart! Wij zijn van Adelaide naar Alice Springs gereden dus ik weet voor de helft hoe gaaf het daar is. Enjoy!

    Marnix

  • 05 Juni 2014 - 22:48

    Annemiek:

    Dat zijn prachtige belevenissen Lenn..pakken ze je nooit meer af. Geniet er van!

  • 06 Juni 2014 - 08:16

    Jan En Paula:

    Hoi Lenn,

    Leuk dat je ons zo op de hoogte houd. Mooi man wat je daar allemaal meemaakt. Geweldig.
    Geniet ervan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lennart

Welkom op mijn reisprofiel, De komende tijd hoop ik jullie zoveel mogelijk up to date te houden van mijn reis naar Australië.

Actief sinds 27 Okt. 2013
Verslag gelezen: 603
Totaal aantal bezoekers 15471

Voorgaande reizen:

08 November 2013 - 08 Mei 2014

Going down under

Landen bezocht: