Rockingham - seal island - Reisverslag uit Rockingham, Australië van Lennart Sluijter - WaarBenJij.nu Rockingham - seal island - Reisverslag uit Rockingham, Australië van Lennart Sluijter - WaarBenJij.nu

Rockingham - seal island

Blijf op de hoogte en volg Lennart

23 Januari 2014 | Australië, Rockingham

Beste iedereen!

Hier is dan weer na lange tijd een nieuwe reisverslag! Hoog tijd voor een update voor de achterblijvers.. Ik hoop dat jullie allemaal goede feestdagen hebben gehad. Hier was het goed met kerst, alleen wel een beetje raar met 37 graden kerst vieren aan het zwembad. Ik wens jullie in ieder geval een goed jaar, en wie weet zien we elkaar dit jaar nog!

De laatste weken heb ik vooral veel gewerkt bij Autoclassic BMW in Victoria Park dat is in zuid Perth. Ik heb het hier prima naar mn zin. Werk is goed, collega's zijn Prima en werktijden fantastisch! Het is ongeveer 40 minuten lopen vanaf het hostel. Sinds 3 dagen woon ik in een share house in South Perth met Euttiene en Neill. Het huis is opzich prima, alleen een beetje smerig toen we aankwamen. Meteen maar even de eigenaar laten weten en de volgende dag was het schoon.

Op zaterdag doen we meestal met een aantal mensen een day trip naar een random plaats. Een aantal zaterdagen geleden gingen we naar Rockingham met Kirsten, Eva en Euttiene (mn franse mattie) en zn zus en vriend. Rockingham is een klein plaatsje op 40 minuten ten zuiden van Perth met de trein. Het dorpje is klein maar omgeven met mooie stranden. Hier kan je als je vroeg bent met dolfijnen zwemmen. Dus om zeven uur stonden we op Perth station om de trein te nemen richting Rockingham. Vanaf het station de gratis shuttlebus naar het strand genomen, en daar waren we dan. Snorkel spullen check, camera check! en zwemmen maar.

Het water is vrij ondiep tot ongeveer honderd meter van het strand. Al zwemmend door het zeegras kwam ik al gauw de eerste stingray tegen. Na deze een tijdje gevolgd te hebben en de nodige foto's gemaakt te hebben zag ik opeens een vin boven het water uitkomen. Dit kon zomaar een haai zijn aangezien ik vlakbij seal island aan het zwemmen was. De haaien komen regelmatig op zeehonden jagen rond het eiland. Maar gelukkig was het een dolfijn, en al gauw volgde er nog een paar. Ze komen heel dichtbij en zijn heel nieuwsgierig. Na ongeveer een tijdje waren ze er klaar mee en vertrokken ze richting open zee.

Ongeveer een uurtje zwemmen van het strand is Seal island waar een groep zeehonden woont. Ze zien je al van verre aankomen en duiken meteen het water in om je te begroeten. Vliegensvlug zwemmen ze om je heen of komen met rammingspeed tegen je aan geknald. Het is dan ook vrij lastig een goede foto te maken! Maar geweldig om dat allemaal op een dag te zien! Na een klein uurtje rond gedobberd te hebben kwam er een lifeguard op de Jetski. Are you alright mate? want to have a lift back to the shore? daar zeggen we natuurlijk geen nee tegen! Binnen 5 minuten waren we weer terug! Na de beste man bedankt te hebben streken we neer op het strand!Australia... another day in paradise!

Jullie hebben vast wel gemerkt dat mijn inspiratie op dit moment ver te zoeken is dus ik zou zeggen. Iedereen de groeten uit Australie.

Have a good one!

  • 23 Januari 2014 - 15:57

    Annemiek Sluijter:

    Hoi Lennart!
    Wat een mooie ervaring zal dat geweest zijn! Dat pakken ze je in ieder geval niet meer af!
    Nog een hele fijne tijd daar!

  • 23 Januari 2014 - 16:03

    Eline:

    Ha Lenn
    Geweldig, jij maakt nog es wat mee :-) Leuk om te lezen
    Fijne tijd nog

  • 23 Januari 2014 - 17:32

    Lennart Sluijter:

    @ tante Annemiek: was geweldig inderdaad! bedankt en zal proberen jullie op de hoogte te houden!

  • 23 Januari 2014 - 19:28

    Marnix:

    Geweldig daar zeg, wat een geweldige trip ben je aan het maken. Keep the pictures coming zou ik zeggen. Incl. verhalen aub. Enjoy!

  • 24 Januari 2014 - 10:28

    Lennart Sluijter:

    @ Eline thanks ja goed naar mn zin hier! @ Marnix; ik heb net een paar pics toegevoegd! enjoy!

  • 24 Januari 2014 - 11:13

    GJ En El:

    Wooow, supercool Lennart! Geniet van al je avonturen! Leuk om het te lezen :-)

  • 27 Januari 2014 - 09:19

    Nelleke :

    superkick!!!!!

  • 27 Januari 2014 - 21:54

    Jan En Paula:

    Hoi Lennart,
    Leuk om weer eens wat van je te zien! Tja, als Facebookloze mensen zijn we afhankelijk van je reisverslag. Zo te merken heb je het daar geweldig naar je zin! Houwen zo!

  • 31 Januari 2014 - 18:25

    Lennart Sluijter:

    Gj en El, dankjewel! alles goed in NL?


  • 31 Januari 2014 - 18:27

    Lennart Sluijter:

    @ Jan en Paula; Ik zou eigenlijk wat vaker moeten posten inderdaad. Ik ga mn best doen! Ik heb het helemaal naar mijn zin inderdaad. Bedankt voor jullie reactie en groeten aan iedereen :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Rockingham

Lennart

Welkom op mijn reisprofiel, De komende tijd hoop ik jullie zoveel mogelijk up to date te houden van mijn reis naar Australië.

Actief sinds 27 Okt. 2013
Verslag gelezen: 513
Totaal aantal bezoekers 15479

Voorgaande reizen:

08 November 2013 - 08 Mei 2014

Going down under

Landen bezocht: