Rottnest Island - Paradise! - Reisverslag uit Rottnest Island, Australië van Lennart Sluijter - WaarBenJij.nu Rottnest Island - Paradise! - Reisverslag uit Rottnest Island, Australië van Lennart Sluijter - WaarBenJij.nu

Rottnest Island - Paradise!

Door: Lennart

Blijf op de hoogte en volg Lennart

02 December 2013 | Australië, Rottnest Island

Hallo Allemaal!

Hier nog even een korte update vanuit Australië..
Het is ondertussen alweer anderhalve week geleden dat ik er voor het laatst was maar toch..

Rottnest Island ofwel rat nest eiland ontdekt door de dutchies een paar eeuwen geleden. Het eiland dankt zijn naam aan de Quokka's, een kruising tussen een enorme rat en een kangoeroe. Deze beesten zijn overal op het eiland te vinden, en werden aangezien voor ratten door de eerste ontdekkers van het eiland. vandaar: Rottnest Island.

Anyways ik ging dus naar dit eiland voor de kust van Perth met de Rottnest express over de Swan river. de eerste keer gingen we met z'n vieren, dat wil zeggen 2 zweedse gasten en een frans meisje. Op het eiland aangekomen zijn we meteen richting de fietsenverhuur gegaan omdat we maar 5h de tijd hadden voor de ferry weer terug ging richting Perth.

Op de fiets dus met als doel; West point wat aan de andere kant van het eiland ligt. Al fietsend door het duinenlandschap langs meren en Prachtige turquoise Baaien kwamen we tot ongeveer de helft van het eiland. Hier moesten we opsplitsen aangezien 2 van ons het niet meer trokken en terug gingen. Met z'n tweeën doorfietsend werden we opeens verrast door een Walvis die in de verte een grote Fontijn van water maakte. GEWELDIG!

Na ongeveer anderhalf uur waren we dan eindelijk aan de andere kant van het eiland beland, wat bekend staat om de vele walvissen en zeehonden etc. die je kunt spotten vanaf de rotsen. West Point is een Prachtige plek met hoge rotsen en een adembenemend uitzicht over de zee en de rest van het eiland. Alleen natuurlijk geen walvis of wat dan ook te zien. Volgens de folders en internet zouden er de zeldzame New-zeelandse zeehonden wonen. Ook die konden we nergens vinden.

Dus na een tijdje genoten te hebben van West-point weer op de fiets terug richting de Ferry. Na zo'n 500 meter gefietst te hebben zagen we een zandpaadje richting de zee dus besloten we die even te verkennen. Jawel hoor daar lagen ze dan; zo'n 20 zeehonden vlak voor ons in het water, slapend op sloom rond zwemmend. Na Hier ook nog even gehangen te hebben zijn we in ongeveer 30 minuten terug gefietst naar Salmonbay waar we nog even hebben gesnorkeld. Hierna zijn we terug gegaan naar de ferry.

Een paar dagen later ben ik nog een keer gegaan met Remi en Eefke. Beide zijn vrienden waar ik de laatste tijd veel ben opgetrokken in Perth.
Dit keer hebben we het hele eiland rond gefietst, en af en toe gestopt om even te zwemmen. Kortom: prima vermaakt!

Goede week iedereen en wie weet binnenkort weer een verslag!

Cheers,

Lennart

• 02 December 2013 - 16:09

Ad:

Leuk verslag en de foto's zijn ook weer gaaf. Mooi om alles zo een beetje mee te maken. Vooral die zomerse luchten wordt je blij van... hier in het grijze Nederland.

Groet,

Papa

• 03 December 2013 - 22:43

Pieter En Marja:

Ha die Lenn, dat ziet er allemaal wel heel relaxed uit! Prima om te lezen. We kijken uit naar het volgende bericht en vooral die foto's... Echt super. Veel groeten Pieter en Marja